Czy odporność jest potrzebna
Aktualności,  Polecamy

ODPORNOŚĆ dlaczego jej potrzebujemy???

Odporność z łacińskiego immunitas jest to zdolność naszego organizmu do obrony przed bakteriami, wirusami, pasożytami i innymi drobnoustrojami chorobotwórczymi. Odporność dzielimy na dwie linie obrony.

Pierwszą z nich jest odporność wrodzona, jest nią przede wszystkim skóra i błona śluzowa. Inne komórkami układu odpornościowego znajdują się m.in w węzłach chłonnych, grasicy czy też śledzionie. Pot na skórze, łzy i ślina, również chronią nasz organizm poprzez działania antybakteryjne. Drogi oddechowe chronione są przez śluz i rzęski, a część wirusów i bakterii niszczona jest przez enzymy żołądkowe.

Drugą linią odporności, jest odporność nabyta, która rozwija się przez całe nasze życie przy kontakcie z różnymi bakteriami i wirusami.

Czy odporność jest potrzebna

Co wpływa na spadek odporności?

  • Niedobór snu. Spokojny sen 7-8 godzin odnawia komórki odpornościowe.
  • Stres. Układ nerwowy połączony jest z odpornościowym i kiedy nasz organizm zajmuje się produkowaniem kortyzolu, zmniejsza się ilość białych ciałek krwi i tym samym wytwarzanie przez organizm przeciwciał.
  • Alkohol, nikotyna czy też kawa niszczą witaminy, które są odpowiedzialne za pomoc przy zwalczaniu bakterii i wirusów.
  • Nadmiar antybiotyków. Leczenie antybiotykowe zaburza naturalną florę przewodu pokarmowego.
  • Nadmiar cukru. Cukier obniża odporność, obniża poziom witaminy C oraz obniża ilość białych ciałek krwi.
  • Brak aktywności fizycznej.
  • Przegrzewanie. Zbyt wysoka temperatura w pomieszczeniach, ciasne i zbyt ciepłe ubranie.

Czy odporność jest potrzebna

Co wpływa na wzmocnienie odporności???

  • ćwiczenia co najmniej 3 razy w tygodniu po 30 minut
  • każda forma ruchu, spacerowanie, bieganie, jazda na rowerze, pływanie
  • relaks, wyciszenie
  • odpowiednia ilość snu
  • dieta, w której nie powinno zabraknąć warzyw i owoców szczególnie tych, które zawierają witaminę C, B, A, E
  • zdrowa żywność
  • suplementy diety
  • ograniczenie używek
  • śmiech (dotlenia i relaksuje)
  • hartowanie organizmu (najpierw prysznic ciepłą wodą około 20-30 sekund, potem chłodną 2-3 sekundy i na przemian. Zabieg zawsze kończymy woda o temperaturze ciała.
  • zażywanie kiszonek, jest to naturalny probiotyk, który przywróci równowagę flory bakteryjnej w jelitach (kiszone ogórki, kiszona kapusta, kwas chlebowy, ocet jabłkowy, sok z kiszonych buraków
  • czosnek jedzony na surowo, oczyszcza organizm z toksyn, ciężkich metali i drobnoustrojów chorobotwórczych. Zapobiega infekcjom wirusowym.
  • zioła:
    – żeń szeń niszczy drobnoustroje,
    – jeżówka purpurowa działa przeciwzapalnie i pobudza odporność,
    – aloes ma właściwości bakteriobójcze, zawiera witaminę A, C, E, B1, B2, kwas foliowy, cholinę,
    – wiesiołek dwuletni zapobiega miażdżycy, redukuje stany zapalne,
    – czystek wspomaga odporność,
    – witamina D3 reguluje funkcji układu odpornościowego.
  • spożywanie dużych ilości wody.
Super Pani Domu

Kobieta, która żadnej pracy się nie boi i na każdy problem znajdzie rozwiązanie. Uwielbia dbać o dom, ale przede wszystkim o siebie. Na blogu sprzeda Wam kilka tricków, a także opisze kosmetyki, które testowała.

Dodaj komentarz

Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *