Tydzień Polskich Marek

Ojcowie Ludwika – historia Grupy INCO – TPM #5

Kiedy myślimy „płyn do naczyń” przed naszymi oczami staje Ludwik. Używały go nasze mamy, chętnie sięgały po niego nasze babcie. Lata obecności na rynku pokazują, że kultowy produkt, może z powodzeniem przetrwać na rynku wiele dekad i wciąż cieszyć się ogromną popularnością. Wszystko dzięki stałemu doskonaleniu. Odświeżanie szaty graficznej, nowe receptury i zapachy podążają wraz z nami, jednak jego właściwości wciąż pozostają niezmienne. Jest skuteczny, powszechnie znany i budzi nasze zaufanie. Swój sukces zawdzięcza Grupie INCO, która od lat wspiera nasze gospodarstwa domowe produktami najwyższej jakości.

Od wydawnictwa po lidera rynku chemii gospodarczej

Grupa INCO S.A. swoimi korzeniami sięga roku 1947, w którym to powstała Spółka Wydawnicza PAX. Główną działalnością oficyny były i nadal są książki o tematyce teologicznej, religioznawczej, filozoficznej oraz literatura piękna. Dodatkowo wydawnictwo publikuje prace poświęcone historii Polski i Kościoła oraz problematyce wychowania. W 1949 roku odbyła się inauguracja działalności Instytutu Wydawniczego PAX, do którego dołączyło Towarzystwo do Handlu Międzynarodowego INCO.

Współpraca po pięciu latach zaowocowała wprowadzeniem na rynek pasty do obuwia i podłóg Buwi. Do dziś możemy ją z łatwością odnaleźć na sklepowych półkach. Rok później przedsiębiorstwo rozpoczęło produkcję opakowań z tworzyw sztucznych. Rok 58’ przyniósł ze sobą kolejne przekształcenie spółki. Powstały Zjednoczone Zespoły Gospodarcze INCO. W kolejnym roku, firma otwarła się na rynek kosmetyczny wypuszczając linię marki Celia.

Niezastąpiony Ludwik

Prawdziwy przełom nastąpił w 1964 roku, kiedy INCO opracowała formułę Ludwika – kultowego i pierwszego w Polsce płynu do mycia naczyń. Jego współtwórcami byli inż. Hanna Majchert oraz inż. Zbigniew Korda. Pierwszy, wyprodukowany płyn Ludwik miał zapach mięty. Sprzedawany był w szklanej butelce o pojemności 250 ml. Pięć lat po premierze, firma zdecydowała się na zmianę i produkcję opakowań bardziej poręcznych, z których z łatwością można wycisnąć każdą kroplę. Rewolucją okazał się polietylen wtórny, który początkowo czerpano ze… zużytych worków po nawozach sztucznych i foliach ogrodniczych. Od lat 90-tych Ludwik zaczął być sprzedawany w charakterystycznych białych butelkach, opatrzonych wyraźnym, zielonym logo. Mimo, iż obecne możemy dostać wiele wariantów zapachowych, ponadczasowa mięta wciąż jest najchętniej wybieranym wariantem przez Klientów.

Dynamiczne zmiany

Wracając do historii samej Grupy INCO, rok 1976 przyniósł kolejny produkt. Był nim znany do dziś nawóz ogrodniczy Florvit. Z upływem lat, firma przekształcała się kilkukrotnie. W 1990 roku przekształciła się w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością – INCO-VERITAS, trzy lata później rozszerzyła swoją działalność o rynek nieruchomości, aby w 98’ zmienić swój status prawny na spółkę akcyjną.

Pierwsza dekada XXI wieku

Pierwsza dekada XXI wieku przyniosła ze sobą wiele dynamicznych zmian. W 2002 roku rozpoczęto produkcję środków czyszczących pod marką Flesz, a dwa lata później marka Ludwik wypuściła na rynek swoje pierwsze dziecko – linią tabletek do zmywarek. Na tym jednak rozwój kultowego płynu do mycia naczyń się nie skończył. W 2006 roku INCO wprowadziła balsamy do mycia naczyń, a w 2008 roku poszerzono portfolio o mleczka czyszczące. Dziś Ludwik to m.in. mleczka czyszczące do stali nierdzewnej i chromowanej, płyny do mycia szyb, do zatłuszczonych powierzchni, mleczka do płyt kuchennych, uniwersalne płyny do mycia oraz czyszczenia.

Grupa INCO dziś

W kolejnej dekadzie INCO również postawiła na intensywny rozwój. Do oferty wprowadzono rozszerzoną linię kosmetyków samochodowych Automax. W 2012 zmieniono nazwę, na tę, która funkcjonuje do dziś, czyli Grupa INCO S.A. Firma stała się laureatem wielu nagród i wyróżnień. Co warto podkreślić, przedsiębiorstwo od początków swojego powstania reprezentuje wyłącznie polski kapitał prywatny. Choć siedziba mieści się w Warszawie, swoje zakłady rozmieszczone ma na terenie całego kraju i jest pracodawcą dla blisko 800 osób. Dzięki nieustannemu rozwojowi i czynionym inwestycjom, utrzymuje wysoką jakość produktów, wciąż rozbudowując swoje portfolio. Co więcej, jej dystrybucja nie ogranicza się do rodzimego rynku. INCO z każdym roku eksportuje coraz większą ilość asortymentu do krajów Unii Europejskiej oraz Europy Wschodniej.

Nasze propozycje od Grupy Inco:

Ludwik Odplamiacz tlenowy w żelu do koloru 1L Ludwik Odplamiacz tlenowy w żelu do koloru 1L

Normalna cena: 13,87 zł

9,99 zł

 

Zobacz także:

Super Pani Domu

Kobieta, która żadnej pracy się nie boi i na każdy problem znajdzie rozwiązanie. Uwielbia dbać o dom, ale przede wszystkim o siebie. Na blogu sprzeda Wam kilka tricków, a także opisze kosmetyki, które testowała.

4 komentarze

Dodaj komentarz

Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *