Lifestyle

Płatki owsiane na zdrowe śniadanie

Czy wiecie, jak istotne jest jedzenie śniadania? Porządne śniadanie to najważniejszy posiłek, jaki powinniśmy spożywać codziennie. Płatki owsiane na zdrowe śniadanie dziś na blogu!

Dlaczego śniadanie jest tak ważne?

Dodaje ono energii na cały dzień (podczas snu metabolizm naszego organizmu spowalnia, dlatego ważne jest, aby rozpocząć nowy dzień posiłkiem, który przyspieszy organizm oraz dostarczy energii i niezbędnych składników do prawidłowego funkcjonowania), a co za tym idzie – reguluje procesy metabolizmu, pozwala także na równomierne dawkowanie składników odżywczych.

zdrowe sniadanie

Ilekroć razy powtarzano nam znany cytat – „śniadanie jedz jak król, obiadem podziel się z przyjacielem, kolację oddaj wrogowi”?
Ma to swoje odzwierciedlenie w rzeczywistości – osoby spożywające regularnie śniadanie mają mniejsze skłonności do tycia. Dzięki dostarczeniu organizmowi porannej energii w formie prawidłowo zbilansowanego posiłku, w ciągu reszty dnia będziemy odczuwać mniejszy głód co sprawi, że zjemy mniej.

Najważniejsze, aby dostarczyć odpowiednich wartości odżywczych – istotna jest umiejętność łączenia pokarmów w sposób, który pozwoli na pełne zaspokojenie organizmu po kilku godzinach snu.

płatki owsiane na śniadanie

 

Doskonały patent na pełnowartościowe śniadanie? Płatki owsiane na zdrowe  śniadanie ! Może pyszna owsianka z ulubionymi dodatkami?

Od dłuższego czasu moje śniadanie składa się głównie z płatków owsianych – sportowcy cenią je za nieokiełznane źródło siły, kobiety za właściwości odchudzające i wpływające na procesy starzenia się, a lekarze korzystają z ich działania leczniczego i ochronnego. Spośród wszystkich zbóż, ziarno owsa jest nie tylko najbogatsze w białko, ale także wyposażone w najlepszy zestaw aminokwasów. W tym niepozornym produkcie znajdziemy cały szereg witamin – witaminę B1, B6,a także selen i magnez, które w połączeniu z nabiałem w zupełności zaspokoją potrzeby organizmu.

Chcesz spróbować czegoś nowego? Wypróbuj omleta owsianego!

Zmiksuj banana na gładką masę. Stopniowo dodaj ok. 5 łyżek stołowych płatków owsianych, mieszając do uzyskania półpłynnej konsystencji. Krótko podgrzej na patelni. Gdy masa zacznie być coraz to bardziej gęsta, zdejmij z ognia, formując na talerzu omleta. Podawaj z łyżką twarogu bądź serka homogenizowanego i z ulubionymi owocami.

płatki owsiane na śniadanie

Dopóki nie spróbowałam wręcz przymusem jadać śniadań, nie doceniałam zalet wynikających z tej jakże prostej, a potrzebnej do życia czynności. Do tego satysfakcja z konstruowania swoich przepisów. Obowiązkowo musicie spróbować!


 Przeczytaj też:

Michalina Mielnicka

Pasjonatka mody oraz dobrych kosmetyków. Perfekcyjna Pani Domu - żaden brud się przede nią nie uchowa! Kobieta pracująca, z głową pełną pomysłów, fanka szycia i przeróbek, perfekcjonistka z ogromnym sercem do gotowania.

Dodaj komentarz

Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *